KRAFT TILPASSET OMGIVELSENE
Utforsk kjøremodusene som lar deg bytte fra elektrisk kjøring til bensin med et knappetrykk i din Range Rover Plug-in hybrid.
HYBRIDMODUS
Bilens standard kjøremodus velger automatisk mellom bensinmotoren og elmotoren for å gi deg kraften og dreiemomentet du trenger for reisen.
ELMODUS (EV)
Ved å velge elmodus via touchskjermen, maksimerer du tiden du kjører med elektrisk kraft. Systemet vil koble inn bensinmotoren når du trenger mer kraft, helt automatisk.
OPTIMALISERE DRIVSTOFFØKONOMI
Når du kjører med standard kjøremodus (hybrid), kan du optimalisere drivstofføkonomi og batterilading ved å én av to funksjoner for batteriadministrasjon:
SPAR BATTERI-FUNKSJON
Spar batteri-funksjonen skrus på via touchskjermen i ditt kjøretøy, og lar deg unngå at batteriet går under ditt valgte batterinivå. På utvalgte modeller lar også funksjonen deg å lade mens du kjører. Dette lar deg bevare stille, utslipssfri kjøring til et senere punkt på reisen din.
PREDICTIVE ENERGY OPTIMISATION (PEO)
Ved å stille inn destinasjonen din i navigasjonssystemet starter kjøretøyets PEO-funksjon, automatisk. Funksjonen bruker geografisk data til å forutse veien foran deg, og bytter mellom den elektriske motoren og bensinmotoren for å maksimere drivstofføkonomi på reisen. Dette minimerer også utslipp ved bykjøring.
TILLEGSSUPPORT
1Kun kompatibel smarttelefoner. Avhengig av tilgjengelighet hos tredjepartsleverandør av plattformer og mobiltelefonsignal.
Biler i GSR II-markeder og/eller NCAP-markeder vil gå tilbake til «Høy»-modus ved hver tenningssyklus. Biler i andre markeder vil gå tilbake til «Egendefinert» ved hver tenningssyklus. Innstillingene som er valgt av føreren i «Egendefinert"»-modus bli husket av bilen, uavhengig av marked. GSRII (General Safety Regulation II) er en sikkerhetslovgivning som trådte i kraft for nye modeller i 2022 og vil gjelde for allerede lanserte modeller i 2024.